Case International 956 XL - / 1056 XL tips bij aanschaf
Beste mede tf'ers,We zijn een beetje met een schuin oog aan het kijken naar een 956 / 1056 XL, en vroeg me af of jullie tips hebben met betrekking tot waar op te letten bij de aanschaf.
Kan iemand mij ook vertellen wat de verschillen zijn tussen deze twee trekkers?
Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Bijvoorbeeld met de soort as die word gebruikt voor de 4x4? Zoals midden of zij aandrijving?
Alvast bedankt
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden inter , ihc , ih , international harvester en case geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Zover ik weet zijn de rode alleen met 4x4 zij aandrijving gebouwt en is de midden aandrijving pas met de Case Inter modellen gekomen. Er zijn als ik het goed heb n stuk of 4 prototypen gebouwt met middenaandrijving in de overgangs modellen.
Technisch gezien zit er geen verschil tussen beide typen, alleen een andere fabrieksafstelling vd motor.
Als je gaat kijken gewoon je ogen en oren de kost geven en een proefrit maken, remmen testen, koppeling testen en goed opletten. Zijn over het algemeen beresterke trekkers die technische goed in elkaar steken.
Succes!
- 4wd systeem: letten dat de 4wd goed in- en uitschakelt (bij centrale 4wd)
- remmen: nadeel is dat je dit slecht kunt vaststellen, omdat de zelfstellers altijd hetzelfde aanvoelen, ook al zijn je remmen bijna versleten
- Uit versnelling schieten als je gas loslaat of als hij zwaar moet trekken (meestal versleten synchro's of schakelvorken ingesleten ofiets)
Verder is het zowat de standaard punten: letten op speling van vooras en aandrijfas 4wd; motor die goed draait en niet teveel rookt. Koppeling die goed oppakt, kijken of hij netjes en strak schakelt enz.
Misschien ten overvloede zorg dat de trekker op verharde ondergrond staat kun je mooi de eventuele lekgage zien
Trekker goed proberen om te zien wat de temperatuur doet het liefst onder belasting
Succes met de aankoop gr Ceesje
Één met 18000h.en één met rond 20000h. weggedaan.l Allebei veel zwaar werk gedaan op ons akkerbouw/melkveebedrijf. En in de laatste fase voor de voermengwagen.
Eenvoudige robuuste tractoren met sterke en ook wat zwakke punten.
Koelcapaciteit matig; opgelost met andere
V-snaarpully.
Olielekage achterste krukaskeerring.
Kachelproblemen op hogere
leeftijd.
Beide nóóit geen versnellingsbak problemen gehad.
Lekkage remventiel wel bij beide; vervelend.
Trekkers waar je zelf nog wat aan repareren kunt; ze kunnen gelukkig niet aan de laptop.
Remslijtage is logisch ; zelf opgelost.