Fendt 614 - Knipperende Motor oliedruk (lamp)
Hallo,Mijn fendt 614 lsa heeft het probleem dat de oliedruklamp vrij regelmatig brandt/knipperd.
Heb al een nieuwe druksensor geprobeerd, geen verschil.
Nu een drukmeter erbij aan gehangen, volgas 2500 toeren +- 3bar.
Stationair 620 toeren +-0,6 bar.
Vind dit vrij laag.
Trekker heeft 11000 uur.
Iemand een idee waar dit vandaan komen kan? Of wat evt vaker voorkomt bij deze trekkers?
Alvast bedankt,
Bart
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden olie , fendt , motor , oliedruk , druk , toeren , lamp , volgas en Fendt 614 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Normaal gesproken zou stationair al minimaal 4 tot 5 bar moeten zijn.
Zeef onderaan zuigbuis van oliepomp verstopt met drab? Ik weet niet of je de carterpan er onderuit kunt pakken zonder dat de vooras eraf moet? Anders zou ik de pan er een afhalen en kijken.
Om dat te constateren moet bijna het hele blok uit elkaar.
Let even op dat tuimelaar 1 2 en 3 vanaf de kabine gezien nog wel steeds olie krijgen.
Anders zit je ook nog aan nieuwe tuimelaars
Een optie is een ander olie drukpompje monteren om te zien of die misschien versleten is
Weet niet of dat nog uitmaakt ivm motortype....
Dan lekt ie iets tussen blok en de pomp.
Als je iets gas geeft is het knipperen over.
Dat houd in, dat je carter er onder weg moet , dan kun je voelen of hij iets los zit.
Zit hij iets los , dan moet ook het distributie deksel er voor weg. (daar zitten 2 M6 boutje achter vd pomp) Dan is het een kleine moeite om hem helemaal er af te halen, en de pomp te controleren of hij nog fijn draait. Indien nodig kun je hem vervangen. Helaas kost zo'n pomp nog aardig wat knaken.
Laatste (tegen cabine) lekt/zweet iets olie. Alleen deze vervangen, of is het beter ze allemaal te vervangen als ik er toch bij ben?
En voldoet een koppakking van bijvoorbeeld Kramp? Of toch wel beter origineel?
Kom er zojuist achter dat het tandwiel op de krukas, wat ingeslagen is.
Vgm kan deze eraf? En zijn hier evt nog ergens gebruikte voor te krijgen?
Ik heb zelf een digitaal boekje van mwm, maar staat niet alles in.
O.a. de "naaf" op de krukas mis ik.
Bout M16 12.9
Wat word er het meest gebruikt hiervoor?
Wat word er het meest gebruikt hiervoor?
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)