Ford 3000 / Whitlock 305 Stuurbekrachtiging probleem op onbekend type voorwiel ophanging
De stuurbekrachtiging op deze Ford 3000, geleverd als Whitlock 306 werkt niet meer. Daarnaast is de uitvoering en type voorwielophanging niet zoals bij een normale 3000. Normaal gesproken is de stuurbekrachtiging vanaf het stuur richting pomp aangesloten maar dat is hier niet het geval.Iemand die de voorwielophanging herkend en/of weet hoe de werking van deze stuurbekrachtiging werkt? Er zit behoorlijk veel speling op het stuur en aan de rechterkant zou er eigenlijk een bus tussen maar zonder te weten welk type ophanging het is, maakt het zoeken naar de juiste onderdelen wat lastig.
De stuurbekrachtigingspomp ga ik er eerst maar eens afhalen en kijken of alles er nog goed uitziet.
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ford , stuur , rechterkant , werking , stuurbekrachtiging , afhalen , onderdelen , voorwiel , speling en richting geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Deze heeft een 3000 als basis met hier en daar wat aanpassingen om de zware delen beter te kunnen dragen (denk ik).
Serienummer is ook van een Ford 3000, zonder aftakas achter en verder normale 8 versnellingen diesel met een CAV brandstofpomp
Ik heb 'm gekocht op een veiling om 'm verder op te knappen en hier op het erf en in het bos te gebruiken voor wat kleine graafwerkzaamheden. Alle hydrauliek cilinders zijn er inmiddels krijgen nieuwe o ringen, keerringen, etc. Een draagpoot achter mist een cilinder dus daar moet een nieuwe op. Verder zit er nog wat laswerk aan de draagconstructie van de graver achter.
Een van de zaken die aangepakt moet worden is de stuurbekrachtiging, fusee links en rechts. Links is de spie zo goed als weg en rechts lijkt een bus te missen (as maat is 37mm en 'gat' is 40mm).
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Zie ook mijn eigen topic over de stuurcilinder van de Major.
Het is trouwens geen eenvoudige klusje om de cilinder uit elkaar te halen. Je zult dezelf eventueel hulpgereedschappen moeten fabriceren om 'm uit elkaar te kunnen halen.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)