Ford 8210 - Snelheidsverschil 25 30 en 40kmh

Hallo.

Wie o wie kan mij vertellen waar bij een Ford 8210 gen2 en 3 het verschil zit of ze nu 25 30 of 40 kmh lopen. Ik kan op de tekening in de bak wel 2 verschillende snelheden vinden maar dat is 25kmh of anders. Maar is dat dan 30 of 40?
Wie o wie kan mij helpen?

Groet
blue-ford4600

Reacties

dj832
Voor mij ook een raadsel. De 4 cilinders lopen allemaal 35+, maar de 8210 loopt vaak langzamer.
+1
dennisbouter
@dj832 fout een 10 serie heeft een 30 bak als ze 35+ lopen is dat met of grote banden of veel toeren
blue-ford4600
@dennisbouter lijkt me haast sterk want ken er verschillende die met 18.4 r38 40 lopen op 2200 toeren
dennisbouter
@blue-ford4600 ik heb de folder thuis liggen
blue-ford4600
@dennisbouter kijk ma eens als je wil
dj832
@dennisbouter nee hoor. Heb een 7610 en 2 7710's die lopen precies even snel. Ongeveer 37 op de gps. 8210 een stuk langzamer bij zelfde motortoeren. Allemaal op 18.4r38. Zie ook de tabel.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

dennisbouter
@dj832 @blue-ford4600 snelheid van een 8210 gen 3 bij nominaal toerental van 2300 op 18.4 R38 volgens folder 36.1 heb je net een ander merk banden zal die misschien 37,5 lopen en dat komt dan ongeveer wel overheen met die 37+ op 18.4
maar een 7610 of 7810 heeft af fabriek geen 18.4 maar 16.9 banden en een iets lager toerental wat een 7810 dan 31.1 laat rijden (maar de mijne rijd wel tegen de 40)
dennisbouter
40 is voor een 10 serie geen officiële snelheid
+1
walker1
Quote Reactie van @dennisbouter:
40 is voor een 10 serie geen officiële snelheid

Kan het zijn dat het per land verschild met wat voor bak ze geleverd zijn? Komen hier wel vaker topics voorbij en bijvoorbeeld in Frankrijk was vroeger alles max 30 km/h, maar in Duitsland wel weer 40 km/h.

Misschien bij Ford ook nog verschillen in de generaties? GenI, GenII en GenIII?
dennisbouter
@walker1 gen 1 en 2 liepen langzamer heb ik op dit forum wel eens gelezen een 3 zou dezelfde tandwielen hebben als een 7810
Welgerap52
Hier in de buurt heeft ook een 8210 gereden waar voets iets met tandwielen veranderd heeft ,ging ook bijna 40 met wel redelijk wat toeren
MaxxuM4ever
@Welgerap52 kroon en pignonwiel erin van een 4 cilinder wellicht? Of kun je bij ford net als bij John deere de hi-lo tandwielen omdraaien zodat hij een stuk harder loopt?
+1
wouterdp
Tandwielen in de bak zijn anders bij 8210 omdat hij standaard op grotere banden zat. 8210 loopt op 18.4 banden en 2300 toeren exact 30. Alle andere 10 series lopen op 18.4 banden en 2350 toeren 38. En in nederland is generatie 3 8210 ook met de snelle versnellingsbak geleverd
MaxxuM4ever
@wouterdp en de snelle bak is een 40 bak?
rubenv
@wouterdp de 8210 gen3 van mijn neef gaat strak 40 op de teller
dennisbouter
@rubenv met hoeveel toeren? Mijn 7810 gaat het ook maar niet met 2100
rubenv
@dennisbouter dat durf ik niet te zeggen zal t eens navragen
NH-Ford
@rubenv mijne gaat bij 2300 toeren 43.
Ma de achterkant is dan weer een 7710🙈
jammermaarhelaas
@NH-Ford

Is dat een 4WD? Hoe is dan de voorloop?
NH-Ford
@jammermaarhelaas Vooras is ook van 7710, puur alleen motor is 8210
rinie-hijwegen
@NH-Ford ik kan me vergissen maar is de achterbrug van een 7710 en 8210 niet dezelfde ?
zelfde als de 7610 en 7810 de zelfde hebben?
NH-Ford
@rinie-hijwegen Voorzover ik weet wel ja.
dennisbouter
@rinie-hijwegen 8210 heeft volgens de folder sowieso zwaardere steekassen
jammermaarhelaas
Is het zo dat bij de 4 en 6 cilinders waar de PTO as over de transmissie loopt, er een andere tandwielset voor in de bak gezet kan worden waardoor de hele bak sneller of trager loopt? Hiermee is het raadsel dan al deels op te lossen.

4WD voorloop blijft dan gehandhaafd, rijsnelheid veranderd.
county854t
Das maar net welke gearset geleverd is, mogelijk 5,11:1 of 5,28:1 of 6,67:1.
Of mogelijk nog door de dealer aangepast met 1 vd vele andere ford gearsets van andere types.
Gearset is kroon-pignon wiel set
blue-ford4600
@county854t zoiets zou ook kunnen maar dan zou je de vooras ook aan moeten passen
dennisbouter
@blue-ford4600 dat lijkt mij niet dat de vooras aan het kroon pignon gekoppeld zit, dan zou de voorloop maar in 1 versnelling kloppen
blue-ford4600
@dennisbouter nee dat snap ik. Ma de 4wd komt uit de bak dus als je achter het kroon pignon verandert moet je dat voor ook gaan doen
dennisbouter
@blue-ford4600 oja ik zat verkeerd om te denken sorry 🙈
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden tekening , ford , ford 8210 , versnellingsbak , ombouwen en bak geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!