Iseki TX 1510 - Inschakelen van diffentrieel, hoe diep pedaal intrappen
Ik heb een Iseki TX1510. Mijn vraag is hoe ver moet de pedaal van de diffentrieel ingetrapt worden voor die inschakeld? Kan het zijn als je het diffentrieel eigelijk nooit gebruikt dat die vast gaat zitten? Verder werkt alles normaal aan de tractor.Hopelijk zijn er mensen op de site die hier een zinnig antwoord op kunnen geven.
Alvast bedank voor de reacties.
Bieke
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden tractor , versnellingsbak , iseki en pedaal geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Het kan wel zijn dat de pennen er net tegenaan staan en je het pedaal niet in kunt trappen. Draai maar eens een bochtje en probeer ondertussen het pedaal in te trappen. Gelukt? Dan op verharde weg alleen maar rechtuit rijden, anders komt er veel te veel spanning op. Je kunt ook wachten tot 1 wiel wat slipt (bijv. het bovenste wiel bij ploegen), dan kun je ook intrappen.
Het slot blijft erop staan zolang je het pedaal trapt of er nog spanning op het differentieel staat. Krijg je hem niet meer vrij, draai dan even een bochtje links en weer rechts, zodat de spanning eraf gaat.
Als je het slot nooit gebruikt, kan het wel vastroesten. Dan springt het ook moeilijker los en voor rijden op verharde weg moet het los zijn, anders krijg je in de bocht problemen.
Dank u voor de info.