John Deere 6120SE - Remventiel opbouwen.
Hallo,onze 6120SE heeft geen remventiel. Is er een mogelijkheid om deze erop te laten bouwen? Zouden we dit zelf kunnen doen of moet dit door de dealer gebeuren? En hebben jullie enig idee hoeveel dit ongeveer moet kosten?
Groet Jacob.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Kramp heeft universele remventielen te koop, die kosten ongeveer 340 euro.
Ik weet iet hoe JD verder voorbereidingen heeft en of er originele op zijn te bouwen. Ik heb er ooit een sloop ventiel op een Zetor gebouwd. Maar dan wel bij een LMB bedrijf voor de spullen. Thuis doen zag ik niet zitten
kost ca 800 ex nieuw, incl alle leidingen. Alles paste en het werkte in één keer, en dat is heel wat waard bij remventielen.
Een universele set kan bij een SE misschien ook, omdat die geen LS heeft, toch?
AL172929 FIELD KIT, HYDR.TRAILER BRAKE M02 437,71
AL165275 HYDR. TRAILER BRAKE VALVE (I=9.2) 427,72
Het eerste is een kompleet aansluitset voor een 6120 SE
Het andere nummer is het remventiel. Hier wordt een komplete beschrijving bijgeleverd. Met een klein beetje techische kennis is het goed te doen.
Hoe lang ben je daar mee bezig geweest?
Is dat zo snel aangesloten? Dacht dat dat een hele operatie was!
zegt meer over jouw als over de kit van JD.
Nou zeg, was bij een Zetor met een oud MF remventiel. Dan zal daar het verschil in zitten. Gelukkig ben ik niet bekend met hertjes
Gelukkig? Je mist wat man.
Kijk daar is het verschil al, ik moet leidingen buigen, slangen persen, leidingen doorhalen, bevestiging ontwerpen en maken. etc
Wat je niet heb kun je missen ook
en dan nog maar afwachten of het werkt ...
Inderdaad en daarna nog ff slangen wisselen....
en uiteindelijk er achterkomen dat bediening van de aanhangwagenrem via het gewone hydro-ventiel eigenlijk zo gek nog niet was...
nee natuurlijk, was als grapje bedoeld. Je hebt natuurlijk volledig gelijk, maar laten we op de zaterdag avond niet al te serieus worden...
Hoelang precies weet ik niet, het ging zo tussen het andere werk door. Wel minder dan vier uur.
Normaal is het voorschrift om de stoel en de bodemplaat van de cabine te demonteren om er bij te kunnen, en hoeft de cabine dus niet gekanteld te worden. Maar met de cabine gekanteld heb je wel een zee van ruimte
6120SE heeft wel LS (tenminste de onze wel)
kostte bij aankoop trekker € 375,-- extra
Dat is dus wel een balngrijk gegeven bij het eventueel nieuw bestellen of tweedehands kopen van een ventiel of set