Deutz D2505 - krukaskeering vervangen
Hallo tf'ers,Ik wil mijn krukaskeering vervangen van mijn D2505.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste te werk kan gaan.
Ik ben nu zo ver dat ik tegen de poulie van de krukas kan kijken.
Zou ik de hele bak die onder de accu zit ook er onder uit moeten halen of is die niet nodig?
Achter de poulie zit een deksel met een aantal boutjes vast. Om deze er af te halen moet dan eerst de poulie eraf?
Ik hoop dat iemand antwoord heeft om mijn vragen.
Alvast bedankt.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Let op de bout heeft linksdraaiende draad, en deze loshalen met een slagmoersleutel
Of een grote doppenset met stukje buis.
Omdat deze bouten kneiter vast kunnen zitten.
Als je hem eruit hebt kun je zo de poulie eruit trekken en je keerring vervangen
Je bedoeld de bouten van de accubak die zo links draaiende draad hebben.
Dus als je met de klok mee draait draai je ze los?
En ik ben nu bezig met de grote moer van de poulie los te krijgen is dit ook linkse draad?
En moet je dan de deksel achter de poulie er ook af halen?
De bout van de Poulie heeft linksdraaiende draad
Met de klok mee losdraaien
Dan enkel de poulie eruit trekken, en je keerring vervangen
dus niet de deksel achter de poulie eraf halen?
Maar nu eerst de poulie eraf zien te krijgen..
Deze zit behoorlijk vast
En ben nu op het werk bij ons aan het proberen met een luchtsleutel. Maar die is denk ik net te licht.
En met een ratel en daar een lange pijp op dan draait de motor mee
anders in de versnelling zetten en blokken voor het wiel
Heb de moer ook als 2 weken ingespoten met wd40.
Wat is het beste hoog of lage versnelling. wanneer heeft heeft hij de meeste kracht.
Weet je misschien ook waar ik het beste de keerring kan halen.
Zouden ze deze bij de plaatselijke deutz dealer nog hebben?