Fendt 614 - 6de gang ligt gespert, hoe oplossen?

ik zou een fendt 614 kopen.
maar de 6de versnelling (in de s-gang) ligt gespert.
Is het moeilijk om die blokkage op te heffen?
alvast bedankt
Dieselross95

Reacties

Arrie94
Staat hij niet per ongeluk in de achteruit of kruip? Zo niet, dan moet ik straks in de handleiding kijken, ik kan me wel herinneren dat er wat over staat.
Fendt926Driver
als de 5 ook gesperd is staat de trekker in de kruipbak. heeft niets met l of s te maken maar met de hendel naast het voetpedaal van de differentieel. die staat dan in kruipbak
Dieselross95
de 6de versnelling zit geblokkeerd om maar 30km/h te rijden ipv 40km/h
Jasperfendt
@Dieselross95 Zit de 6de versneling er wel in dan?
Schluterfan
@Jasperfendt

Ja, alleen blokkeren ze die in de bak, dan kan je die niet gebruiken. Vroeger was wel vaker zo dat trekkers standaard 30 liepen, en in optie 40. Toen moest men gewoon de blokkering opheffen als die optie gekozen werd.

Dat werd ook wel gedaan, omdat in sommige landen 40km/u nog niet mocht, bvb ivm veiligheid.
Arrie94
@Dieselross95 Hij is dus alleen in 6 S geblokkeerd? Dat is idd van 40 -> 30. Het kan ook nog dat hij van 40 -> 25 is geblokkeerd.

Ik heb even voor je gekeken, het schakeldeksel en nog een paar dingen moeten weg, dan kan een bus op de schakelstang vd 5e en 6e versn. (in de buurt vd poken) en/of spanstift uit de achterste schakelstangenhouder( Lagerbügel hinten) verwijderd worden.

Bij de modellen zonder cabine is dit zeker goed te doen, met cabine wordt het wat gecompliceerder. Doe bij interesse in een boek maar een PB.
Dieselross95
@Arrie94 Het is natuurlijk één met een cabine, moet de cabine er dan volledig af?
Arrie94
@Dieselross95 Uiteindelijk zal het niet veel uitmaken denk ik, of je hem eraf haalt of laat zitten, maar daar heb ik geen ervaring mee, alleen met de oudjes.

In de bak is het weinig werk, het moet alleen nauwkeurig gebeuren (het afstellen met de inbusboutjes). Maar het werk eromheen kost de meeste tijd.
Fendt926Driver
Quote @Dieselross95:
moet de cabine er dan volledig af?
kabine moet er volledig af. door het inspectie luik in de trekker kun je niet bij alle bouten om versnellingsbak deksel te verwijderen. ook sta je er dan niet goed genoeg bij om handelingen te ver richten. kabine afhalen is ok maar een uurtje werk. terugplaatsen duurt half uurtje langer. alleen als er een busje op de schakelstangen zit vraag ik mij af of de trekker niet ook nog doormidden moet tussen de koppeling en versnellings bak anders krijg je geen ruimte op de schakel stangen. als het een spanstift is is die wel te verwijderen zonder door midden te halen.
Arrie94
@Fendt926Driver Als het niet gaat dan kan je altijd nog het hele schakelgebeuren in hun geheel eruit pakken, maar kan alleen als cabine eraf is. Ook ben ik bang dat er veel vuil in de bak komt, zou je de cabine erop laten.
Fendt926Driver
Quote @Arrie94:
maar kan alleen als cabine eraf is. Ook ben ik bang dat er veel vuil in de bak komt, zou je de cabine erop laten.
al met al genoeg reden om toch een eindje onder de vraagprijs te gaan zitten.
heb je fotos van die trekker kunnen wij ook mee genieten en misschien een voorzichtige schatting maken van het bod dat de trekker waard is.
Arrie94
@Fendt926Driver Precies ja, ben ook wel benieuwd.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!