John Deere 8100 - problemen met deze serie?
Wat zijn de zwakke punten van de 8100 t/m de 8400 serie tractoren?Dan bedoel ik hoofdzakelijk de funk powershift, zijn er grote problemen met deze bak?
Alvast bedankt voor de reactie's
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Zal er aan liggen.
Hoe er mee gereden wordt.
Wie er mee rijdt.
Wat ze er mee doen.
En natuurlijk hoeveel uren er op staan.
Bedankt, maar dat had ik zelf ook alwel bedacht, ik doel op de technische voorkomende problemen.
Dus voor de kenners.
Ik ben van plan er een te kopen.
Ah ok excuseer.
Ja zou u graag willen helpen maar heb nog nooit aan deze serie moeten werken.
Geen probleem bedankt voor de moeite
Wat ik mij heb laten informeren heb wel ja, of niet?
Meende altijd, dat het een eigen transmissie was.
Tot en met de 55 serie wel, maar daarna volgens mij niet meer. 100% zeker weet ik het ook niet.
Ik heb net iemand gesproken die een 8100 bezit.
Heeft nu een dikke 8000 uur gelopen.
Hij zegt enkel dat de versnellingsbak nu en dan moet gekalibreerd worden.
Omdat hij zijn versnellingen anders wat bruut pakt.
Anders zijn ze zeer content van deze trekker.
Ik heb altijd begrepen, dat de achterbrug van 60-serie naar 8000-serie gegaan is
De achterbrug is compleet anders opgebouwd, de powershift ligt bij de 8000 serie nog voor de cabine
Wat de 8000 serie betreft is er in het begin een ombouwprogramma geweest heb ik me laten vertellen. Als ik me niet vergis was dat de deeremeneer die me dat vertelde. Hij weet hier ongetwijfeld meer van.
Wat ik bedoel: "de powershift" bestaat niet bij NH
Mocht JD willen
Weet niet precies, wanneer ze begonnen zijn, maar de bak is onder FIAT-leiding ontwikkeld ja
Wat, Tom?
SJB533 - 5 minuten geleden
@RobinBos
Weet niet precies, wanneer ze begonnen zijn, maar de bak is onder FIAT-leiding ontwikkeld ja
Zeg nou eerlijk, de komst van de kunststof motorkap heeft de grootste nadelen van Fiat opgelost :p:p
Die bedoelde ik ook.
De powershift die in de Ford (gebaseerd op de TW serie) 86/87/88-30 lagen waren afkomstig van Funk.
Je zag met name de 8630 vaak voor een bemestertank vanwege deze powershift in combinatie met een voor destijds wendbare tractor.
De PC een fullpowershift. Hij hoeft namelijk niet apart de groepen te schakelen.
En jij wil zeggen, dat je geen FPS hebt, als er groepen in zitten?
Klopt, voor de RC.
Zover ik weet heeft de PC wel koppelingen voor de groepen ipv die (automatisch schakelende) gesynchorniseerde groepen van de RC.
Dus het lijkt mij dat je wel kunt spreken van een fullpowershift, toch?
Ik neem aan dat jou bekent is dat de bak van de trekker waar dit topic over begon ook bestaat uit 4 groepen en 4 versnellingen, is dat dan ook geen fullpowershift volgens jou?