John Deere 1630 - iemand met ervaring gezocht
hallo,ik heb een jd 1630 met atlas 512 kraan gekocht, vanwege die kraan hebben ze heel het hydrauliek systeem overhoop gegooid.
ik hoop dat er iemand in de buurt van sliedrecht woont die voor een kratje bier bij mij wilt uitleggen hoe het hoort te zitten, of een 1630 heeft waar ik bij kan kijken.
dit alles is omdat ze de hef afgekoppeld hebben en die functie gebruikt hebben om de schuif voor op de bedienen. en ik wil graag op de originele pomp weer een hydro aansluiting maken voor een kipper ed.
Mvg robbert kuipers
Foto:
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Motorkap is trouwens ook vaag. Tankdop zit perfect maar radiateurdop en uitlaat passen eigenlijk niet.
dat is het wel ja. Maar aangezien de schuif bedient wordt op de hendel van de hef. Wil ik eigenlijk dat zo laten en dan op de originele manier een hydrauliek leiding naar achter leggen. En als ik dan weer hydrauliek achterop heb bouw ik daar weer een extra ventielen blok op. Voor kieper en miss een rotatortje op de knijpbak ofzo
Zitten deze niet meer rechts onder de cab ?
weet je wel zeker dat je de hendel van de hef te pakken hebt voor de schuif? Kan me haast niet voorstellen dat ze het hefventiel hebben gebruikt voor de schuif .
Meestal heeft een 30 serie kleine rechthoekige blokjes als stuurschuif voor de externe hydroliek. deze zitten aan de rechterkant onder de cabine net voor je achteras.
Dat is het dus juist de originele hydrauliek naar achter is weg. En de hendel waar je normaal gesproken je hef mee bedient. Bedien je nu de schuif mee. Heflatten zijn der ook af
maar nu gaat het dus juist om het originele john deere stukje terug te bouwen
dat was trouwens ook waar ik naar opzoek was. Iemand met een 1630 in de buurt
het is meer de vraag hoe het er bij hem uitziet nu als hij een paar detailfoto's kan leveren komen we al een stuk verder
Omdat @robbertk aangeeft dat de hendel voor de hef gebruikt wordt voor het schuifbord, denk ik dat de leiding van dat prioriteitsventiel direct op de hefdeksel zit geprikt, zonder het ventielenblok er tussen.
sorry ik moet leren lezen ik begrijp al hoe dat hoort te zitten denk ik.
verbeter me als ik het fout heb.
na de stuurbekrachtiging komt een splitsing naar de hydrauliek en de hef. Die dan beide evenveel recht hebben?
met betrekking op het sturen. Als ik het schuifbord bedien en ga sturen zou de schuif moeten stoppen?
Bij mijn oudere JD's zit het toch iets anders. Onderaan de versnellingsbak zit een T-stuk. Die wordt van voren gevoed door de oliepomp en de achterkant gaat naar het ventielenblok. De olie die de bak ingaat, gaat met een inwendige leiding naar boven om de hef te voeden.
Aan de linkerkant van het hefdeksel zit bij sommige trekkers een nippel waar olie afgetapt kan worden voor een hulpcilinder of een cilinder aan het werktuig.
Ja, je hebt gelijk (schaam). Ik denk dat ik in de war was met de retour van dat ventielenblok.