Case International 845 XL - Hydrauliek meer liters/min ivm voorlader
Hallo allen,Is het mogelijk om een grotere pomp op een 845 te zetten?
We hebben wel voldoende olie beschikbaar, alleen mag de flow wel wat hoger. Hij heeft nu een standaard enkele pomp, en bij het balen laden moeten we veel gas geven om een beetje snel te kunnen werken.
Echter is dit natuurlijk weer minder voor de koppeling.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg,
mark
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Natuurlijk kan dat. Doe dat echter wel in combinatie met een doorstroomregelaar (€ 100,- à € 150,-) omdat anders relatief kleine cylinders zeer irritant/agressief gaan werken.
Bijvoorbeeld op de maaier:
Zit dat (standaard) op zo'n I.H.-845XL?
Er zijn vast meer machines en/of zelfs de hefinrichting van de trekker zelf, die onprettig werken bij grote oliestroom.
@Wimsumar Op zo'n 845 wel.
En die krone maaier heeft standaard een verstelbaar smoorklepje op de cilinder!
Wat ik al zei, de 845 wordt bijna alleen maar gebruikt voor voorladerwerk. Soms nog voor een schudder of ander incidenteel werk, de MF3050 is hier de hoofdtrekker..
3 Trekkers op een hobby boerderij met 25 stuks vee
Dit is een afsluitkraan om (bijvoorbeeld) beveiligd voor slangbreuk over straat te kunnen rijden.
Om deze tevens als smoorklep te gebruiken houdt wel in dat ieder keer op opheffen veel olie door het overdrukventiel gaat (iets wat een rechtgeaarde trekkerfan pijn zal doen.
Daarnaast kan het laten zakken van de maaier dan juist weer te traag gaan.
Meer olie moet dan ook door diezelfde leidingen , kleppen , filters en weet ik veel wat nog allemaal .
Bij volgas rijden zal de temperatuur al zeker niet zakken .
Persoonlijk zou ik het niet doen maar dat is mijn mening .
Nee, deze kleppen werken 1-richting smoorbaar. Staat veelal een pijl op met de smoorrichting.
media.kramp.com/kws/kramps/…
kramp.com/shop-be/nl/…
Op mijn beide Krone maaiers zit er op 1 een "open/dicht"-kraan en op de andere een lastig "smoorschroefje".
Een 1-richting-smoorklepje (jouw Kramplink) zou kunnen.
Blijft echter het 'pijnlijke' op het overdrukventiel pompen bij opheffen.
Daar ben ik het volkomen met je eens.
Werktuigen is van ondergeschikt belang hier. Het gaat mij met name om de snelheid van werken met de voorlader. En ik zie op internet overal dubbele pompen staan voor inter 845, dus dit zal moeten kunnen.
Alleen vraag ik het me af of dit goed komt in combinatie met de standaard hydrauliektank, ze zijn ook geleverd met een grotere tank bij mijn weten.
Op beide 304's van mij heb ik een doorstroomregelventiel. Ondanks dat er maar "38-liter-pompjes'' op zitten gebruik ik zelden maximale oliestroom.
Hobby zal het hier ook wel blijven, het gaat hier om circa 250 balen per jaar. Dat zijn geen aantallen voor loader/shovel en zo'n ding zal er dan ook niet komen.
meestal hebben we wel de tijd.. Dat het balen laden vlot mot mag je danken aan onze natuurvrienden die pro kraai zijn.
Balen kunnen hier nog geen halve dag liggen zonder compleet lek te worden gepikt door die rot beesten.
Vorig jaar de helft van een snede opnieuw moeten laten wikkelen alleen vanwege dat..
Dus het liefst hebben we ze zo snel mogelijk op de plas.
Dit zogenaamde drukgecompenseerde drieweg stroomventiel zit tussen de hogedrukleiding vanaf de oliepomp en het trekkerhydraulisch systeem geplaatst.
robucon.nl/hydrauliek/…
Nee, instelling gebeurd met een draaiknop. Er zitten 3 leidingen (slangen) aan het stroomventiel welke allen onder de cabine op het normale hydrauliekcircuit moeten worden aangesloten. Het ventiel met de draaiknop zit bij mij rechtsbeneden voor de cabine.
JdW Jan de Winkel neem ik aan? Wat is leuk voor de hobby dan?
@redeagle14
Daar zou ik naar moeten kijken, maakt dat veel verschil? Ik weet ook niet hoe de voorlader aangesloten is op de hydraulisch circuit.
Zal van de week eens onder de trekker duiken om te zien hoe het een en ander aangesloten is.
Bouwjaar vd trekker is 1990 bij mijn weten in ieder geval.
Ojeeeee, een Kramer ben ik bang voor.
4,5 ton, een Kramer, zoals @radium45 zegt