John Deere Meerdere - Wij spannen het paard achter de wagen.
Met de huidige natte omstandigheden worden er inventieve oplossing bedacht. Dit zag ik vandaag in Beltrum (GLD)De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Voor de nieuwsgierigen :
Filmpje is destijds gemaakt door de vertegenwoordiger van Kemp en is te vinden op Youtube.
Mvg,
Siete
Je moet de ezels eens voor het karretje spannen!
Vlak bij mij ook weer raak deze week. Het loonbedrijf kent ( na 4 à 5 jaar mais) het perceel toch ook wel eens een keer? Maar nee, eerst een aantal keren met volle vracht vastrijden en daarna zo met sleeptrekker verder rondjes rijden terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand was geweest als ze op die lage, natte plek met lege wagen waren begonnen.
Ondanks dat de banden vaak breder, en ook onder silagewagens, hoger worden, blijft het totale gewicht van trekker en wagen alsmaar toenemen. Met als gevolg dat men toch nog wegzakt, zeker wanneer men zoals @Wimsumar al zegt, geen rekening houdt met de natte plekken op een stuk land.
Heb hier dit jaar met een tractor van 1600kg en dubbellucht zaailand gemaakt en gezaaid, geen centje pijn op de plekken waar de oogstmachine wegzakte of diepe sporen maakte. Laat ik de loonwerker komen om te zaaien, komt men zomaar met 150 of 200pk met bijbehorend gewicht. De loonwerker doet zijn werk uitstekend, maar zulke lompe machines op je land in najaars-omstandigheden is gewoon absurd.
Het probleem is dat je een kleine kar met mooi grote banden vaak niet in kan zetten als het droog genoeg is omdat de boeren het dan niet snel genoeg vinden gaan.
snap ook niet dat er zo weinig in luchtdrukwissel word geïnvesteerd minder vast rijden is meer doen per dag