Volvo BM 500 - hoe werkt de optionele hi/lo, en hoe kun je dat praktisch het beste testen ?
Goedemiddag,Naar ik begrijp hebben sommige BM500's een HI/LO versnellingsbak. Klinkt mij als een platenpakket in de bak die hydraulisch bediend wordt. Hoe kan ik herkennen of de trekker dit heeft / waar zit de bedieningshendel hiervan ? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, en hoe kan ik dat het beste uitproberen bij een testrit ?
groet looman
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Die van de Massy Furguson vond ik persoonlijk niet zo mooi werken als die van de John Deere...
zoals 585 4230 en wat tussenliggende en latere types.
De hi/low kun je testen door ,al rijdend de remmen echt flink in te trappen 1200 motortoeren en dan de hilo te schakelen,van laag naar hoog en weer terug.
Als hij op enig moment blijft staan dan issie kapot.
Kan geen kwaad, je mist alleen de hilo op dat moment.
De trekker kan nog jaren in de werkende stand functioneren.
Met de Ford Dual Power speel ik altijd met het gas voor een vloeiende op- en afschakeling.
Eigenlijk onvoorstelbaar, een Volvo, met kostbaar defect, gaat voor "Hoogovenprijs(?)" naar Romenië.
Je zou haast denken dat zo'n trekkerkarkas voor drugssmokkel gebruikt gaat worden.